Το κυκλοφοριακό γίγνεσθαι της πόλης των Σερρών

Εξαντλούμενης της υπομονής μου αποφάσισα να ασχοληθώ με την επιστημονική πλευρά της σήμανσης των Κυκλικών Κυκλοφοριακών Κόμβων. Η  σημερινή κατάσταση, που επικρατεί στην πόλη μας είναι, μπορώ να πω μόνο, απαράδεκτη, κουραστική έως και επικίνδυνη.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν μου, τις «Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων» της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων – Διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας και συγκεκριμένα το Τεύχος 10 – Μέρος 2: Κόμβοι κυκλικής κίνησης (ΟΜΟΕ – Μ³)  από 25/11/2011 – Σελίδα 89, Σχήμα 3.3-2, βλέπω, πως οι απόψεις μου συμπίπτουν και πως ο κάθε νοήμων μπορεί εύκολα να καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι η προτεραιότητα δίδεται στα οχήματα τα ευρισκόμενα εντός του Κυκλικού Κυκλοφοριακού Κόμβου, όταν βέβαια ο Κόμβος δέχεται σχετικά μεγάλα φορτία, και όχι σ’ αυτά που έρχονται από δεξιά.
Απαραίτητη είναι σε κάθε είσοδο η τοποθέτηση εκτός από Ρ – 53 και η πινακίδα Ρ - 1:

    kyklikh_kinhsh.jpg

(Ρ – 53) Κυκλική υποχρεωτική διαδρομή                     ypoxrewtiki_paraxwrhsh_proteraiothtas.jpg    (Ρ – 1) Υποχρεωτική παραχώρηση  προτεραιότητας.

Σήμερα ο ευρισκόμενος εντός του Κυκλικού Κόμβου υποχρεούται, κάθε 15 με 20 μέτρα, στον έλεγχο της δεξιάς του πλευράς και εάν αυτή είναι ελεύθερη, μπορεί να προχωρήσει έως την επόμενη είσοδο του Κόμβου και να προβεί στην ίδια διαδικασία ελέγχου. Αυτό ισχύει για κάθε είσοδο του Κόμβου και στο τέλος, όταν τα φορτία είναι μεγάλα, καταλήγουν τα οχήματα να έχουν φρακάρει και να μην κινείται τίποτα.
Ας μη ξεχνάμε και το κυκλοφοριακό αλαλούμ που υπάρχει στον Κυκλικό Κόμβο της οδού Βενιζέλου.
Η επόμενη φωτογραφία δείχνει τη σήμανση, που δίνει την προτεραιότητα στα εντός του Κυκλικού  Κυκλοφοριακού Κόμβου εβρισκόμενα οχήματα.
Το θέμα αυτό είναι πολύ μεγάλο και σοβαρό, γι’ αυτό είμαι αναγκασμένος  για να μην γίνω ενδεχομένως κουραστικός για τον αναγνώστη, να σταματήσω εδώ.

 

 

Τελευταία ενημέρωση: 
Τετ. 23 Αυγ. 2017 - 14:55