Ανοικτά αύριο τα καταστήματα λόγων των εκπτώσεων - Τι ισχύει για τις Σέρρες

Με τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα να έχουν «εξαϋλώσει» την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών το αυριανό(Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024) άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων, λόγω των χειμερινών εκπτώσεων, δε καλλιεργεί υψηλές προσδοκίες ούτε στο στρατόπεδο των εμπόρων αλλά και σε αυτό των καταναλωτών.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Σερρών προτείνει στους καταστηματάρχες της πόλης να παραμείνουν κλειστά.

Ωστόσο, όσοι επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν τα καταστήματά τους. Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας τους είναι 11:00 - 18:00, ενώ για τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα από τις 11:00 έως τις 20:00.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΕΡΡΩΝ

Ο Εμπορικός Σύλλογος Ν. Σερρών προτείνει στους καταστηματάρχες της πόλης, την Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024, τα εμπορικά καταστήματα να παραμείνουν κλειστά.

Για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος Κυριακή Μηλίγκα

Ο Γεν. Γραμματέας Αλέξιος Χανλής

Οι ταμειακές μηχανές των εμπόρων αποτυπώνουν το «ψαλίδισμα» του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος, καθώς οι προϋπολογισμοί των νοικοκυριών εξαντλήθηκαν κατά την εορταστική περίοδο. Η ακρίβεια που δοκιμάζει το οικογενειακό πορτοφόλι και το γεγονός ότι οι χειμερινές εκπτώσεις διεξάγονται αμέσως μετά την εορταστική περίοδο περιορίζουν τις ελπίδες των εμπόρων για ικανοποιητικούς τζίρους.

Μπορεί οι τιμές να είναι δελεαστικές, με την σχέση τιμής και ποιότητας σε καλά επίπεδα, όμως, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν μπει σε διαδικασία εξοικονόμησης πόρων προσέχοντας ιδιαίτερα τις δαπάνες τους

Στο μεταξύ με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς ενώ όπως σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μετά την υπερψήφιση από τη Βουλή της τροπολογίας για τα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας «η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς προς όφελος των καταναλωτών είναι επιβεβλημένη. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά και θα πάρουμε κάθε δυνατό μέτρο γι' αυτό».

Η υπερψήφιση της τροπολογίας, (από τον ΣΥΡΙΖΑ, τη Νέα Αριστερά και τους Σπαρτιάτες) σχολιάστηκε θετικά από την αγορά, καθώς εκλαμβάνεται ως ένδειξη, γενικότερης απόφασης, να παταχθούν οι δομικές στρεβλώσεις στην αγορά που πλήττουν τον ανταγωνισμό.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει επισημάνει αρκετές φορές, ότι «ο πληθωρισμός της απληστίας δεν θα γίνει ανεκτός» ενώ και ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας από το βήμα της Βουλής έστειλε αυστηρό μήνυμα ότι μέχρι να υπάρξουν απτά αποτελέσματα, οι έλεγχοι για αθέμιτη κερδοφορία θα συνεχιστούν με όλα τα εργαλεία που διαθέτει η κυβέρνηση, θα είναι εντατικοί και καθολικοί και θα επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα όπου διαπιστώνεται παρανομία.

 

Τα τέσσερα μέτρα

Στις αρχές Μαρτίου θα είναι ορατές οι μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, από την εφαρμογή των νέων μέτρων όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα μέτρα είναι τα εξής:

1. Μείωση των παροχών προς τα σούπερ μάρκετ. Περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

2. Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων. Δεν επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

3. «Καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net - pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά ψάρια και κρέατα.

4. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

Τελευταία ενημέρωση: 
Σάβ. 20 Ιαν. 2024 - 15:46