Η αλήθεια για τα ακίνητα του δημοσίου που εν κρυπτώ πέρασαν στα χέρια των δανειστών

  Πριν από λίγες ημέρες αποκαλύφθηκε ότι η Κυβέρνηση  εκχώρησε στην ΕΤΑΔ, θυγατρική του Υπερταμείου 10.119 ακίνητα σε όλη την χώρα.

Είναι ο λογαριασμός της υπερήφανης διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ το καλοκαίρι του 2015, όπου αποδέχτηκε αυτό που καμία προηγούμενη κυβέρνηση  δεν υπέγραψε. Την υποθήκευση όλης της περιουσίας του Δημοσίου για 99 χρόνια, ως ενέχυρο στους δανειστές. Έτσι βρέθηκε να είναι πολλαπλά εκτεθειμένη για την επιδρομή σε μεγάλης ιστορικής και περιβαλλοντολογικής  αξίας  ακίνητα όλης της χώρας, και είναι υπόλογη, όχι μόνο για την υποτελή στάση της απέναντι στους δανειστές , αλλά και γιατί μεθόδευσε την παράδοση των ακινήτων με αδιαφανείς διαδικασίες, προκειμένου να μην ενημερωθούν και να μην αντιδράσουν οι τοπικές κοινωνίες.

       Μετά την αποκάλυψη, Υπουργοί, Βουλευτές και κομματικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ σε όλη τη χώρα έσπευσαν να καθησυχάσουν τις τοπικές κοινωνίες, υποβαθμίζοντας το θέμα και κάνοντας λόγο για κινδυνολογία, fake news και στη χορήγηση ελλιπών στοιχείων .

          Η αλήθεια όμως βρίσκεται  στο  μνημόνιο Τσίπρα , δηλαδή στο Νόμο 4336/2015 , που ψηφίστηκε μετά την περιβόητη διαπραγμάτευση των 17 ωρών.  Στο Φ.Ε.Κ. 94-Τεύχος Πρώτο της 14ης/8/2015 και συγκεκριμένα στις Σελίδες 1030-1031 αναφέρεται :

 « (…) Σύμφωνα με τη δήλωση της Συνόδου Κορυφής της Ζώνης του Ευρώ,της 12ης Ιουλίου 2015,θα συσταθεί ένα νέο ανεξάρτητο ταμείο (το “Ταμείο”) το οποίο θα κατέχει σημαντικής αξίας περιουσιακά στοιχεία της Ελλάδας.

Πρωταρχικός στόχος του Ταμείου είναι να διαχειρίζεται ελληνικά περιουσιακά στοιχεία σημαντικής αξίας και να προστατεύει, να δημιουργεί και εν τέλει να μεγιστοποιεί την αξία τους την οποία θα ρευστοποιεί με ιδιωτικοποιήσεις και άλλα μέσα.

(…)  Για το σκοπό αυτό δημιουργείται Ομάδα Δράσης με εντολή:

1.Τον εντοπισμό των περιουσιακών στοιχείων που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο νέο Ταμεία και των καλύτερων λύσεων ρευστοποίησης τους: ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να καταβληθεί για την αποκόμιση αξίας από ακίνητα περιουσιακά στοιχεία της Ελληνικής Δημοκρατίας, περιλαμβανομένων εκείνων στην κατοχή της ΕΤΑΔ.

(…)  Η ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων θα αποτελέσει μία από τις πηγές για την πραγματοποίηση της προγραμματισμένης εξόφλησης του νέου δανείου του ΕΜΣ και θα αποφέρει κατά τη διάρκεια του νέου δανείου επιδιωκόμενο ποσό 50 δις ευρώ (…) »

        Επίσης, ο εφαρμοστικός νόμος 4389/2016 του τρίτου μνημονίου, με το οποίο ιδρύθηκε το Υπερταμείο, προβλέπει:

Α) Στην παράγραφο 4 του άρθρου 196 αναφέρεται πράγματι ότι μεταβιβάζονται η κυριότητα και νομή όλων των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου στην ΕΤΑΔ, με την εξαίρεση αιγιαλών, παραλιών, παρόχθιων εκτάσεων, υδρότοπων, περιοχών Ramsar και Natura, αρχαιολογικών χώρων, αμιγώς δασικών εκτάσεων κλπ.

Β) Στην παράγραφο 5, όμως, του ίδιου άρθρου (196) αναφέρεται ότι ακόμη και τα ακίνητα που εξαιρούνται από τη μεταβίβαση, παραμένουν μεν στην κατοχή του Ελληνικού Δημοσίου, τελούν, όμως, υπό τον έλεγχο του Υπερταμείου, το οποίο είναι αρμόδιο για τη διαχείρισή τους.

Γ) Η δυνατότητα επιστροφής ακινήτων στο Ελληνικό Δημόσιο πράγματι προβλέπεται στο νόμο του Υπερταμείου. Σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 196, όμως, για την επαναμεταβίβαση από την ΕΤΑΔ στο Ελληνικό Δημόσιο απαιτείται η προσυπογραφή του Εποπτικού Συμβουλίου.

Το Εποπτικό Συμβούλιο, το ισχυρό διοικητικό όργανο του Υπερταμείου, εκλέγει, διορίζει και εποπτεύει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΤΑΔ. Σύμφωνα με το άρθρο 191, απαρτίζεται από πέντε μέλη, τρία εκ των οποίων επιλέγονται από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ τα δύο άλλα (μεταξύ των οποίων και ο Πρόεδρος) επιλέγονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας. Σήμερα πρόεδρος του Ε.Σ είναι Γάλλος εκπρόσωπος του Ε.Μ.Σ (Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας).Αυτός ζήτησε τα 10.119 ακίνητα στις 14/6/2018 ασκώντας το δικαίωμα  της διακριτικής ευχέρειας του Ε.Μ.Σ. και πέντε μέρες μετά έγινε το θέλημά του (ΦΕΚ Β’ 2317 ΚΑΙ 2320/19-6-2018).

 Ιδιαίτερη σημασία έχει η παράγραφος 6 του άρθρου 191, σύμφωνα με την οποία οι αποφάσεις του Εποπτικού Συμβουλίου λαμβάνονται κατόπιν θετικής ψήφου τουλάχιστον τεσσάρων (4) μελών. Για την επαναμεταβίβαση, λοιπόν, των ακινήτων δεν αρκούν οι 3 ψήφοι των ισάριθμων μελών που επιλέγονται από το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των δανειστών, δηλαδή του ενός, τουλάχιστον, από τα δύο μέλη, τα οποία έχουν διοριστεί στο Υπερταμείο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας. Αν οι δανειστές αρνηθούν, επιστροφή ακινήτων στο Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι δυνατόν να γίνει!

 Ανάμεσα στο σήμερα και στο χθες υπάρχει μια χαώδης διαφορά σχετικά με τα δημόσια ακίνητα: Πριν το “Μνημόνιο Τσίπρα”, οι τίτλοι ακινήτων που είχε η ΕΤΑΔ, ήταν στην αποκλειστική διοίκηση και διαχείριση του Ελληνικού Δημοσίου.

 Σήμερα αυτοί οι τίτλοι, με την προσθήκη επιπλέον 10.119 τίτλων και όσων άλλων επιλέξει μελλοντικά  το Υπερταμείο, βρίσκονται  στα χέρια των δανειστών για ρευστοποίηση .

 Αυτή είναι η «γυμνή»  αλήθεια, δυστυχώς, για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και  δεν επιδέχεται ωραιοποιήσεις ούτε μετάθεση ευθυνών . Η δε εκχώρηση  της δημόσιας περιουσίας στους δανειστές αποτελεί την πιο μαύρη σελίδα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και ολοκληρώνει  το βαρύ τίμημα της δημαγωγίας και του λαϊκισμού.

Το πλαίσιο που έχει διαμορφώσει η κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου  για τη δημόσια περιουσία δεν επιδιορθώνεται παρά μόνο ανατρέπεται με την πολίτική ήττα και καταδίκη  του ΣΥΡΙΖΑ και των συνεταίρων του .

 

 

Τελευταία ενημέρωση: 
Δευ. 24 Σεπ. 2018 - 10:50