Το σχέδιο και η πράξη της κυβέρνησης για την αγροτική Ελλάδα και τον Έλληνα παραγωγό

Κάθε καλόπιστος συμπολίτης μας αντιλαμβάνεται και παραδέχεται, πως πλησιάζει το τέλος των μνημονίων. Τα μνημόνια τελειώνουν, η επιτροπεία πνέει τα λοίσθια, και η αγροτική Ελλάδα αλλάζει. Φυσικά υπάρχουν ακόμη πολλά προβλήματα. Κανείς στην Κυβέρνηση δεν πιστεύει ότι η κατάσταση είναι σήμερα η καλύτερη δυνατή. Θέλουμε -και πρέπει- να γίνουν περισσότερα και γρηγορότερα. Η ασφυκτική επιτροπεία και η επιβαρυμένη επί πολλά χρόνια οικονομία, θέτουν βέβαια σκληρά όρια στα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε.  Ευτυχώς, όμως, αυτή η κατάσταση θα επικρατεί για λίγο καιρό ακόμα.

Είναι ακλόνητη η θέση μου πως, υπηρετώντας με όλες μας τις δυνάμεις την παραγωγική ανασυγκρότηση, στοχεύοντας στην αγροτική ανάπτυξη και με πρωταγωνιστή τον αγροτικό τομέα, η οριστική έξοδος από την κρίση θα επιταχυνθεί στο μέγιστο βαθμό. Ειδικά ο νομός Σερρών, που πρωταγωνιστεί σε αυτούς τους τομείς, έχει τεράστια περιθώρια για να αποτελέσει, με την κατάλληλη υποστήριξη, σημείο αναφοράς στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας.

Για αυτό, προσωπικά, αλλά και στο σύνολό της η Κυβέρνηση, έχουμε θέσει τον παραγωγό και τον αγρότη στο επίκεντρο των σχεδιασμών και των προσπαθειών μας. Αυτή τη στάση, σήμερα, μπορούμε να αποδείξουμε με τις επιλογές και, πάνω από όλα, με τις πράξεις μας:

Τι βρήκαμε στο φορολογικό των αγροτών;

Είχαμε το νόμο 4172/2013 της Κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου που φορολογούσε από το 1ο ευρώ, με συντελεστή 13%, το αγροτικό εισόδημα, και τις αποζημιώσεις, και όλες τις επιδοτήσεις!

Τι κάναμε πράξη στο φορολογικό των αγροτών;

Νομοθετήσαμε την αγροτική δραστηριότητα, ως τη μόνη επιχειρηματική δραστηριότητα, με ατομικό αφορολόγητο, με αποτέλεσμα ο φόρος των αγροτικών εισοδημάτων του 2016, να είναι μικρότερος από αυτόν των αγροτικών εισοδημάτων του 2015! Αδιάψευστος μάρτυρας η πραγματικότητα!

Τι βρήκαμε στη διαχείριση των κοινοτικών ενισχύσεων;

Βρήκαμε «καθιερωμένους» ετήσιους καταλογισμούς (=πρόστιμα) κακοδιαχείρισης των ενισχύσεων (π.χ. βοσκοτόπους), καθυστερήσεις απόδοσης ενισχύσεων από πολύχρονες εκκρεμότητες!

Τι κάναμε πράξη στη διαχείριση των κοινοτικών ενισχύσεων;

  • Αποφύγαμε και γλιτώσαμε για την αγροτική Ελλάδα καταλογισμούς (=πρόστιμα)
  • «Κλείσαμε» παλιές εκκρεμότητες ενισχύσεων (ακόμα και από το 2008).
  • Είμαστε σήμερα στο σημείο ο Έλληνας αγρότης να εισπράττει (μεσοσταθμικά) περίπου τα διπλάσια ποσά επιδότησης ανά στρέμμα από το μέσο Ευρωπαίο αγρότη, με τη χώρα μας να βρίσκεται στη 2η θέση στο σχετικό πίνακα πίσω από τη (μικρή) αγροτική οικονομία της Μάλτας!

Το Σχέδιο

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-Ανεξάρτητων Ελλήνων διαθέτει και υλοποιεί (με δυσκολίες βέβαια λόγω της επιτροπείας και της εξαιρετικά επιβαρυμένης κατάστασης που παραλάβαμε) ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση της αγροτικής οικονομίας και την αναγέννηση  της Αγροτικής Ελλάδας.

Οι Πόροι

Απαραίτητους πόρους παρέχει το νέο ΠΑΑ (Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020), ύψους 4,7 δις κοινοτικής συμμετοχής, που μαζί με την εθνική και την ιδιωτική συμμετοχή θα φτάσει στα 6 δις ευρώ. Με αποκεντρωμένη στόχευση, μιας και το 37,4% των πόρων θα το διαχειριστούν οι Περιφέρειες, αυτό οδηγεί στην λεγόμενη «bottom-up» ανάπτυξη, από τα «κάτω προς τα πάνω».

Τι βρήκαμε στην αποπληρωμή των αγροτικών προϊόντων;

Προϊόντα πρώτης ανάγκης, που καταναλώνονται εντός ολίγων ημερών, να πληρώνονται με επιταγές πολύμηνες ή να μην πληρώνονται καθόλου, φτάνοντας τον αγρότη και τον κτηνοτρόφο σε σημείο εξόντωσης.

Τι κάνουμε για την αποπληρωμή των αγροτικών προϊόντων και τη ρευστότητα των αγροτών;

Με το κατατεθέν Σ/Ν που θα ψηφιστεί σε λίγες ημέρες για την «Διακίνηση και εμπορία νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων» από τη Βουλή, οι πληρωμές στον αγροτικό χώρο δεν θα ξεπερνούν πλέον τις 60 ημέρες. Είναι ξεκάθαρη η σύγκριση με τη μέχρι χθες πραγματικότητα.

Σε συνεργασία με τα Τραπεζικά ιδρύματα, δημιουργήθηκε η «κάρτα του αγρότη» που κινητοποιεί πόρους στην ύπαιθρο, εξασφαλίζει επιχειρήσεις, και στηρίζει αγροτικά εισοδήματα και καλλιέργειες. Η χρήση της, από χιλιάδες αγρότες, είναι μια πραγματικότητα που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, όσο κι αν προσπαθούν να την υποτιμήσουν και να την υποβαθμίσουν.

Τι βρήκαμε για την ηλικιακή ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού (νέοι αγρότες);

Ενταγμένους νέους αγρότες, δεσμευμένους για 10ετία(!), εντός της οποίας ήταν υποχρεωμένοι να υλοποιήσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο, με ποσά ενίσχυσης από 15-20 χιλ. ευρώ!

Τι κάναμε για την ηλικιακή ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού (νέοι αγρότες);

  • απλοποιήσαμε και αντικειμενοποιήσαμε το πρόγραμμα (με την εισαγωγή minimum βαθμολογίας, ως προαπαιτούμενο του υποψήφιου επενδυτή-νέου αγρότη),
  • μειώσαμε τη γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία των υποψήφιων επενδυτών-νέων αγροτών,
  • αποκεντρώσαμε τις διαδικασίες, μεταφέροντάς τες στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής και στις αιρετές περιφέρειες από τις αποκεντρωμένες διοικήσεις.

Απόδειξη της αποδοχής και επικρότησης των παραπάνω πολιτικών επιλογών αποτελεί ο τεράστιος αριθμός αιτήσεων που υποβλήθηκαν! Στο πρόγραμμα των «Νέων Αγροτών» θα ενταχθεί και η πλειοψηφία όσων εκδήλωσαν ενδιαφέρον και πληρούν τις προϋποθέσεις.

Τα παραπάνω, ενδεικτικά αναφερόμενα, αποτελούν δείγματα, αλλά κυρίως αντικειμενικές αποδείξεις, μιας πολιτικής βούλησης και πράξης που στοχεύει στην αναπτέρωση του ηθικού των αγροτών, στη στήριξη της υπαίθρου και στην υποστήριξη του αγροτικού τομέα.

Η γεωργία, η κτηνοτροφία και η βιοτεχνία, με τον Νομό Σερρών, όπως τόνισα, σε πρωταγωνιστική θέση, είναι οι «ατμομηχανές της ανάπτυξης» που θα φέρουν ξανά την ευημερία στη χώρα μας. Το σχέδιο και η βούληση είναι κατατεθειμένα, οι πόροι υπάρχουν και επαρκούν, και με την Κυβέρνηση ξεκάθαρα τοποθετημένη, η παραγωγική ανασυγκρότηση της πατρίδας μας γίνεται πραγματικότητα.

Τελευταία ενημέρωση: 
Παρ. 13 Οκτ. 2017 - 13:24