Ολοκληρώθηκε στο Μαξίμειο η παρουσίαση της τραγωδίας του Σοφοκλή «Αίας» από την Αλ. Μπαΐρα

Με την παρουσίαση του δεύτερου μέρους της τραγωδίας του Σοφοκλή «Αίας», η φιλόλογος κα Αλεξάνδρα Μπαΐρα ολοκλήρωσε το μάθημα για μία από τις συγκλονιστικότερες τραγωδίες της αρχαιότητος.
Τα μαθήματα γίνονται κάθε Τετάρτη, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα ``Σωκρ. Μικρού’’ του Μαξιμείου Πνευματικού και Πολιτιστικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης.
Πριν από την παρουσίαση του δεύτερου μέρους της τραγωδίας του Σοφοκλή «Αίας», ο φιλόλογος κ. Ζήσης Μητλιάγκας, η ``ψυχή’’ κατά γενική ομολογία, των Μαθημάτων Κλασσικής Παιδείας (ήδη διανύεται η 16η Διδακτική Περίοδος), μίλησε για  ορισμένα διαδικαστικά θέματα, επισημαίνοντας ότι το πρόγραμμα των Μαθημάτων έχει καταρτιστεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2017.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το επόμενο μάθημα, την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα ``Γ. Καφταντζής’’ της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης, του συγγραφέα κ. Θανάση Παντέ, σχετικά με το εκδοθέν βιβλίο του, «Ο Ξενοφώντας, τα Ελληνικά και η Διπλωματία του Πολέμου».
Στη συνέχεια πήρε το λόγο η κα Αλ. Μπαΐρα. Όπως τόνισε, ο μύθος έχει τρεις μορφές. Την τραγωδία, την κωμωδία και την σάτυρα, με ύψιλον και με γιώτα. Ο Ευρυπίδης, ο Σοφοκλής, ο Ξενοφών και ο Όμηρος, χρησιμοποιούσαν αυτές τις μορφές του μύθου, όταν έγραφαν ή μιλούσαν. Άλλωστε, είπε η κα Μπαΐρα, ο λογοτεχνικός λόγος είναι πολυσήμαντος. Για αυτό στο Σχολείο της Δημοκρατίας της αρχαιότητος, διδάσκονταν ο σύγχρονος χρόνος και ο παλαιός χρόνος.
Η ομιλήτρια, εκτός από τους αρχαίους τραγικούς ποιητές, επικαλέστηκε συχνά και τρεις διακεκριμένους πνευματικούς παράγοντες της σύγχρονης εποχής. Τους Οδυσσέα Ελύτη, Δημήτρη Μαρωνίτη και Κακριδή.
Ομολογουμένως, η συνοπτική παρουσία της τραγωδίας του Σοφοκλή «Αίας», σε δύο μαθήματα, από την έγκριτη και καταξιωμένη φιλόλογο κα Αλεξάνδρα Μπαΐρα, ικανοποίησε απόλυτα όλους όσοι πήγαν στο Μαξίμειο για να την παρακολουθήσουν.
Άλλωστε, η πετυχημένη πολυετής διάρκεια των Μαθημάτων Κλασσικής Παιδείας, οφείλεται κατά κύριο λόγο σε εγνωσμένης αξίας ανθρώπους του πνεύματος. Για αυτό, σχεδόν πάντα η αίθουσα των μαθημάτων κατακλύζεται από γυναίκες και άνδρες, που ξέρουν να εκτιμήσουν την αξία της Κλασσικής Παιδείας.
Δυστυχώς, η Πολιτεία, αντί να δώσει ώθηση στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στα Σχολεία μας, υπονομεύει ένα σπουδαίο μάθημα. Το κατέστησε δευτερεύουσας (μόνο;) σημασίας, μάθημα, παρά το γεγονός ότι μέσα από αυτό μεταλαμπαδεύεται στους νέους μας η αρχαία ελληνική ιστορία και καλλιεργείται η εν γένει γνώση.
Και, όπως γράφει η συμπολίτις κα Καίτη Κοκκινοπούλου – Ευστρατιάδου, στην ποιητική της συλλογή «ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΕΣ», Σέρρες 2005, σε σημείωση του ποιήματος «θύμησες αλλοτινές», σελ. 58-59, «Λαός που ξεχνά την ιστορία του, κόβει τις ρίζες του».
Στο εξωτερικό ολοένα κερδίζει έδαφος το μάθημα των αρχαίων ελληνικών. Στα Σχολεία και στα Πανεπιστήμια. Μάλιστα, όπως ειπώθηκε την περασμένη Τετάρτη στο Μαξίμειο, «ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, συνήθιζε να λέγει πως ``αν θέλουμε να καταλάβουμε το λόγο του Θεού, πρέπει να μάθουμε Ελληνικά’’. Και όχι μόνο τον λόγο του Θεού, θα προσθέσουμε εμείς.

 

Τελευταία ενημέρωση: 
Δευ. 30 Οκτ. 2017 - 10:42